לאהוב את עצמך – סוד הקסם בזוגיות

הוא הגיע אלי אחרי פרידה כואבת, אחרי קשר מושלם, חיבור אלוהי, אצבע אלוהים ממש, לדבריו.

“אז למה אתם לא ביחד?” שאלתי, “אם אלוהים בכבודו ובעצמו נגע בכם?” אבל לו לא הייתה תשובה…כל מה שהוא רצה ממני זה שאעזור לו להחזיר את אהבת חייו לחיקו. לי היו תכניות אחרות. רציתי ללמד אותו להתקדם הלאה בלי לנסות לשחזר את עברו, והייתה לכך סיבה.

הכרתי אותה, את מי שהוא טען כאהבת חייו, אחרי ששכח את השנים שבהן רמס את כבודה, זלזל בה והתעלל בה רגשית ומילולית.

היא הייתה לקוחה שלי, הערך העצמי הנמוך שלה היווה בעיה שגרמה לה לא להאמין בעצמה ולאפשר לו להשפיל אותה כאוות נפשו, עד היום שבו החליטה שהיא צריכה להשתנות ולשנות את התפישה שלה את עצמה, לאהוב ולהאמין שהיא ראויה. עם הזמן היא התחילה לחשוש גם לחיי והזהירה אותי ממנו, מהיכולת שלו לפגוע בי, המנטור שלה. איבוד השליטה שלו היה חזק ממנו. אחרי תהליך לא מבוטל היא למדה לראות את עצמה, להשתחרר מהזוגיות החולנית שכילתה את חייה ולצעוד קדימה בעוצמה. ביום שבו היא התחילה לפרוח ולמדה לחיות, היא ידעה לומר “די”, “אני לא רוצה יותר!”

צעד אחרי צעד היא למדה ליישם את מה שלימדתי אותה, ואז…יום אחד הוא בא בעצמו לקליניקה שלי כדי שאעזור לו לכבוש אותה מחדש. הוא התחיל תהליך של שינוי, עסק בספורט, הפסיק לעשן, השיל 10 קילוגרמים ממשקלו, התחיל לחיות את חייו במלואם, קנה ספרים של מודעות עצמית וקרא אותם בשקיקה,  הקדיש את זמנו לדבר הנכסף מכל: להחזיר את הגלגל לאחור.

“למה זה טוב לחזור אחורנית?” שאלתי, “תתמקד בעצמך וביכולות החדשות שלך, במי שאתה הופך להיות”, הצעתי, אבל האגו שלו לא הרפה ממנו, והוא לא הצליח לסלוח לעצמו על הפעם האחרונה שהתפרץ עליה בכעס. הוא נכנס לחרדה שמא היא תזכור אותו אדם מפחיד ואיש רע.

האגו שלו לא יכול היה לסבול את זה שהיא מחקה את כל הדברים הטובים  שהיו ביניהם וסיימה את הקשר באקורד סיום צורמני.

הוא לא יכול היה לשאת את העובדה שהאישה חלשת האופי וחסרת עמוד השדרה הייתה זו שנפרדה ממנו.

הוא סירב לקבל את העובדה שהיא התקדמה והמשיכה הלאה בחייה.

הוא רצה לשלוט במצב, רצה לשלוט גם בה.

כשסיפרתי לה על כוונותיו, היא הייתה החלטית כחומה מוצקה, ולא הסכימה לשמוע על אפשרות לחזור אליו עוד לעולם, אך הוא בשלו, לא הסכים להרפות מחיי העבר, סבל בהווה ולא עשה מאום כדי ליצור לעצמו עתיד טוב יותר.

כך ישב אצלי בקליניקה אומלל, אך כנראה שהכאב העמוק והחד היה הדרך הבטוחה ללמידה כיצד להשתחרר מהאובססיה ולהתקדם הלאה.

“תשמע”, אמרתי לו,  “אתה שולח שליחים -חברים ומשפחה שידברו איתה וכלום לא קורה בעניין. אתה מתוסכל, אומלל וממורמר. זה הזמן שלך לעשות מעשה שדרכו תצליח להבין מהי האמת. תקנה לה פרחים וסע אליה. יהיו שתי אפשרויות: או שהיא תדבר אתך או שהיא תעיף אותך לעזאזל, אבל אחרי המחווה הזאת, אתה תצליח להבין בעצמך ללא צורך בשליחים מה היא מרגישה”.

הוא הקשיב בקולי, והאמת שלו הכתה בפניו, טלטלה את עולמו, הכאיבה וריסקה אותו. לי לא היה ספק שמן הכאב תגיע הישועה, מן הכאב הוא יברא את עצמו מחדש וייצור עתיד נכון עבור עצמו.

והיא? היא גרמה לי גאווה כי סוף-סוף היא צמחה והתפתחה פנימה, הבינה את כל מה שרציתי ללמד אותה, יישמה והמשיכה הלאה לדרך משלה, דרך מתקנת, דרך נכונה, דרך שבה היא כבר יודעת להעריך את עצמה ולאהוב את מי שהיא כשהיא עומדת על שלה.

לא היה לי ספק שלפני שנה היא הייתה נכנעת וחוזרת לזרועותיו עם הגשת זר הפרחים הראשון, אך היא צימחה כנפיים פנימיים שגרמו לה להבין שגם היא יכולה לעוף למרחקים כי אין מרחק רחוק מדי כשאת יודעת להיות חזקת, דעתנית ולנצח את כל מי שלא עושה לך טוב בנשמה.